Bursa’dan özgür kareler
Vicdanı özgür çile yolcusu
Bursa’nın gizem dolu bir köşesinden bu kare. Felsefi olarak düştüğü “yola” baş koymuş, “gönül dostu” bu genç, “ham” gelmiş ama “pişiyor…” Çile çekip en nihayetinde “yüreğini” ortaya koyuyor. “Yanıp tutuşsa da” baş koyduğu yoldan hiç vazgeçmiyor. Temelde “hak” sevdasının felsefi derinliği ile hümanizme öncülük edip İslam tasavvufunu kendisine yol edinmiş olan Mevlana’nın bu yüzyıldaki öğrencilerinden bir tanesi oluyor.
Dans içinde özgür hissetmek
Baleye sadece belli figürlere, adım atışlara dayalı dans ve müzikli gösteri olarak bakmak eksik kalacaktır. Bale dansı, mimik, müzik, duygu ve dekor sanatlarının ileri düzeyde birleştirildiği bir tiyatro gibidir. Asıl unsur olarak kullanılan dans aslında İtalyanca’da “dans” anlamına gelen “ballo” ya da “balletto” sözcüğünden türer.
Hip Hop’ın Bursa’daki izleri
Hip Hop kültürü, 1970’lerde Amerika’nın gettolarında siyahlar arasında doğan, bir müzik, dans ve yaşam tarzı. Bu kültürün ülkemizdeki yansıması da tıpkı Amerika gettolarındaki gibi kentlerin varoşlarında oluyor. Gençler kendilerini özgür hissetmek için “Hip Hop”ı kullanıyor…
Hip Hop’ı kısaca “Muhalif Kent Kültürü” olarak tanımlamak mümkün. Her ne kadar Amerika’da politik ve katı bir muhalif yapıda olsa da, Türkiye’de farklı bir şekilde konumlanıyor. Türkiye’deki şekli daha çok bir isyanı yansıtır nitelikte. Türkiye’de bu gruplar varoş gençliğin gerilimini ve öfkesini sindiren bir yapıya bürünüyor.
Türkiye’deki Hip Hop grupları genellikle popüler kültür endüstrisinden etkileniyor. Giyinişleri, görünüşleri genellikle popüler çizgiler taşıyor. Hatta giydikleri, üzerlerine işledikleri dövmeleri her şeylerini oluşturuyor. Rap müziğinin yapılış tarzına baktığımız zaman da bu müziğin estetik kaygılardan uzak, kaba, sert ifadelerle bezeli hatta klasik müziğe tepkili bir anlayışta olduğunu görüyoruz. Bu da bir anlamda bireyin modern yaşama olan bir tepkisini yansıtıyor. Türkiye’de ise bu tepki, tepkisizliğin tepkisi gibi görünüyor.
İki kişilik özgürlük
Tangoyu bu kadar çekici kılan nedir? Çıkış noktasındaki gizemli hikaye mi yoksa yakınlığından kaynaklanan sıcaklık mı? Tam anlamıyla bir yaşam tarzı olan bu dans, bu kadar insanı nasıl peşinden sürüklüyor? Tangonun geçmişinden bugününe geçirdiği her evrede hüzün, aşk, çekişme ve yaşanan ihtiraslar yatıyor. Tango ile insan kendi vurgusunu, kendi sesini, kendi ritmini yansıtırken, karşısındakine ait olanı da dinleme şansını bulup dansta gizli özgürlüğü paylaşıyor.
Bursa’nın rüzgarında özgürlük yükselişi
Gürsu sahip olduğu doğal güzellikleri ve potansiyeliyle işlenmemiş bir cevher gibi Bursa şehir merkezinin yanı başında duruyor. Gürsu Belediyesi’nin ve GÜRHAVK (Gürsu Belediyesi Havacılık Kulübü)’ın yoğun olarak yürüttüğü sportif etkinlikler sonucunda Gürsu, ismi bilinen yamaç paraşütü merkezleri arasına girmeyi başardı…
Kafesin içinden özgürlüğe
Bu güvercinlere “Posta Güvercini” ya da “Postalı” deniyor. Posta güvercinlerinin dünya üzerindeki geçmişi çok eskilere dayanıyor. Bu konudaki ilk kayıtlar M.Ö 1200 yıllarına kadar gidiyor. Bu yıllarda Mısır’da güvercinlerden haberleşme amacı ile yararlanıldığı biliniyor. Yani günümüzden yaklaşık 3200 yıl kadar önce bu güvercinlerin ilk ataları yetiştirilmekteydi.
Dizginlenmiş özgürlük
Bu bir Rahvan atı. Dizginlenmeye çalışan bu at şaha kalkıp direniyor. Rahvan; atın “tek ayak” koşma stiline deniyor. Atın aynı taraftaki ayaklarının birlikte hareket ettiği ve binicisini sarsmayan bir koşu şekli. Rahvan at yarışları, bütün Türkiye’de yaygın olmasına rağmen, tanıtımı fazla yapılmadığından fazla tanınmıyor. Yarışlara sadece yerli ırk atlar katılabiliyor.
Göklerin özgür yıldızları
Türk Yıldızları dünyada sekiz süpersonik uçakla gösteri yapan tek akrotim. Aynı zamanda Türk Hava Kuvvetleri ve Türk Silahlı Kuvvetleri adına Türkiye Cumhuriyeti’ni temsilen kurulan tek akrotim. Türkiye Cumhuriyeti’ni temsil eden Türk Yıldızları, bir yandan Türk Silahlı Kuvvetleri’ni tanıtırken diğer taraftan Türk Hava Kuvvetleri’nin disiplin ve etkinliğinin anlatılmasına katkıda bulunuyor. Türk halkının silahlı kuvvetlere olan güven duygusunu pekiştiren bu tim gençlerin havacılığa olan sevgisini artırıyor. Ayrıca 24 Ağustos 2001 tarihinde Bakü/Azerbaycan’da gerçekleştirdikleri; bir milyondan fazla seyircinin izlediği gösterileri ile bu alanda bir rekora sahipler.