15
ŞEHİRLERİN hafızaları vardır. Fakat
içerisinde yaşayanlar çok daha
hızlı unutur olup bitenleri. Bugün
yürüdüğü sokaklarda daha önce ne
olduğunu umursamaz insanoğlu…
Hamidiye’den Meşrutiyet’e,
Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e uzanan
bir yolun hikayesini durup düşünmez
mesela. Ama o yol geçmişten bağlar
taşır ayaklarının altına. Üzerinde
olup bitenlere şahittir. İşte bugünün
“Cumhuriyeti”nde olup bitenler,
geçmişi geri getiriyor adeta ve esas
şaşırtıcı olan geçmişten gelen bu
bağlar gelecek için umut vadediyor
insanlara.
Herkes şehir merkezinin eski, yaşlı
ve hantal yapısını unutmak istiyor
artık. Görünen o ki yavaş yavaş
unutuyoruz zaten. Gökdere Meydancık
Köprüsü’nden Cumhuriyet Caddesi’ni
takiben Tarihi Hanlar Bölgesi’nin
ortasından geçerek Zafer Plaza’ya
kadar uzanan 1,5 kilometrelik
nostaljik tramvay zaten işin rengini
değiştirmiş durumda. Tramvayların
geçtiği güzergahlar araç trafiğine
kapatılarak, caddenin boydan boya
yaya aksına dönüştürülmesinin yanında
uygulanan cephe sağlıklaştırma
projeleri caddeyi cazibe merkezi
yaptı bile. Tüm bu çalışmaları
yürüten Bursa Büyükşehir Belediyesi
hummalı çalışmalarını sürdürüyor
ve bu caddeyi “Bursa’nın İstiklal”i
yapmaya kararlı görünüyor. Aslında
şehrin merkezindeki dönüşüm bu
cadde ile de sınırlı değil. Stadyum’dan
Heykel’e kadar uzanan hattaki cephe
sağlıklaştırmaları sürüyor. Özellikle
Atatürk Caddesi’ndeki dönüşüm en
az Cumhuriyet Caddesi’ndeki kadar
dikkat çekici. Fakat nostaljik tramvayın
etkisi ile köklü değişimi yaşayan cadde
tabi ki Cumhuriyet. Bu değişimin
Altıparmak’ın sonuna kadar uzatılması
planlar arasında. Böylece şehir trafik
istikametleri de tamamıyla değişecek,
toplu taşımaya daha çok inanan ve
bu araçları kullanan kentliler olacağız.
Şehir merkezinde toplu taşıma araçları
ve nostaljik tramvay dışında bir araç
bulunmayacak.
Altıparmak Caddesi ile Gökdere
Bulvarı’nı birleştiren Cumhuriyet
Caddesi tramvayın varlığı ile yoğun
araç trafiğine maruz kalmaktan
kurtuldu. Güzergah üzerinde 9 adet
durak bulunuyor. Tramvayın enerji
beslemesi için inşa edilen kataner
direkleri aynı zamanda aydınlatma için
de kullanılarak cadde aydınlatılması
için gerekli direk sayısı minimumda
tutulmuş. Buna ilaveten özel olarak
cadde mimarisine uygun aydınlatma
armatürleri temin edilmiş. Şu an için 3
tane tramvay bulunuyor.