Dergi Bursa Ekim-Kasım 2011 - page 61

59
içinde bulunması gereken atmosferi
yaşamasını sağlar.
Objektifte ise aynı şeyi farklı şekilde
düşünüyorum. Tek lens takıyorum
makinama genelde. 20 mm. En iyi
fotoğraflarımı da onunla çekiyorum.
Zaman zaman uzaklık -yakınlık sorunu
yaşasam da, bu lense "mecbur"
kalmanın yaratıcılıkla bir ilgisi olduğunu
düşünüyorum. Bir başka deyişle,
mecburiyet yaratır, mecbur kalan
yaratıcıdır, yaratıcılık mecburiyetten
de beslenir, mecburen yaratır mecbur
kalan. Lens çeşitliliğindense, bir lensin
en iyisinin daha anlamlı olduğunu
düşünüyorum.
Tabi tüm bunların olması iyi fotoğrafı
üretmek için yeterli olduğunu
söyleyemeyiz. Ben fotoğrafçının diğer
sanat dallarından da beslenmesi
gerektiğine inanıyorum. Fotoğrafçı
iyi bir kitap okuyucusu, iyi bir müzik
dinleyicisi, iyi filmler seyircisi de
olmalıdır aynı zamanda. Fotoğrafçı,
bir uzak doğu resmine baktığında, en
azından bir şeyler hissedebilmeli ve
düşünebilmelidir de. Eğer bir Tarkovski
filmi, ya da bir Vivaldi bestesi ilginizi
çekmiyorsa, gözünüzün gelişmesi için
dua etmelisiniz. Çünkü aslında gelişen
göz değildir, gelişen sizsinizdir, içinde
bulunduğunuz bilgi ve ruh durumu.
İnanıyorum ki, bugün makinamızı
elimizden bırakalım ve Dostoyevski'nin
"Karamazov Kardeşler"ini okuyalım,
kitap bittiğinde çektiğimiz şeyler
değişecektir. Sokakta, nasıl ki kendinizi
ararsınız, bununla birlikte içinizdeki
her şeyi. Siz ne kadarsanız, sanıyorum
ki fotoğrafınız da o kadar olacaktır.
Kadrajdaki estetik kaygılarımız,
resimden ve müzikten de beslenecektir.
Hepimizin, fotoğraflarını hayranlıkla
izlediği Ara Güler'in "Babil'den Sonra
Yaşayacağız" isimli bir hikaye kitabı
yazarı olduğunu hatırlamakta fayda
var. Uzun lafın kısası benim fotoğraf
anlayışım, yukarıda bahsettiğim
temellerde yükseliyor.”
1...,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60 62,63,64,65,66,67,68,69,70,71,...132
Powered by FlippingBook