Dergi Bursa Aralık 2014 - page 65

63
dinlediğimiz şarkılar hep onun
sesiyle hayat buldu.
Halka açık saray gösterimlerini
Şehzadebaşı’nda “Milli
Sinema” adıyla açılan ilk
Türk sineması takip etti. Fuat
Uzkınay’ın 14 Kasım 1914’te
bir belgesel çekmesiyle de bu
tarih Türk sinemasının doğum
tarihi olarak kabul edildi.
Uzkınay’ın daha sonra çektiği
ancak tamamlayamadığı
filmlerin ardından Sedat
Simavi’nin çalışmalarıyla
tamamlanan “Pençe” ve
“Casus” isimli ilk konulu
filmler çekilmeye başladı. Bu
dönemde Muhsin Ertuğrul’un
Almanya’dan dönmesi ve
ilk özel film yapım şirketi
olan “Kemal Film Şirketi”ni
kurması Türk sineması için
yeni bir kapı açtı. Ardı arkası
kesilmeden filmler çekilmeye
başladı. Halide Edip Adıvar’ın
kitabından uyarlanan
“Ateşten Gömlek” filminin
oyuncu kadrosunda Bedia
Muvahhit ve Neyyire Eyyir
bulunuyordu. Film, sinema
Producers Association. Directors,
scriptwriters, actors/actresses,
composers were awarded
important prizes.
Turkish cinema passed through
many stages until Yeşilçam
became an important statement.
The movie companies that
opened up one by one as the
movies started becoming a
sector in Turkey were already
on one street. The name of this
street that they started to settle
in during the mid-1940s was
Yeşilçam Street. This small street
would give its name to a whole
district over time as the number
of doors that tame wannabes
will come and go started to
increase. The 50s were the start
of the “Golden Age” of Turkish
cinema. Productions increased
over time, new actors/actresses
were discovered and scripts
laid down the foundation for the
peak of the sector that was to
come in the 60s and 70s. This
period known as the, “Period
of Theater Players” ended and
left its place to the “Period of
Film Makers”. The sign that
this new period started came
with the movie entitled, “Kanun
Namına” directed in 1952 by
1...,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64 66,67,68,69,70,71,72,73,74,75,...124
Powered by FlippingBook