83
ve halka kapalı olmalıydı.
Ama zaten çizgi de San
Pietro’dan değil meydandan
geçiyordu ve meydan halka
açıktı. AMeydanda Bernini’ye
ait bir heykel yoktu. Hatta
heykel yoktu. Meydanın
ortasında bir dikilitaş vardı.
Yüce Piramit sözü bu dikilitaşı
mı anlatıyordu? Olsa bile
Bernini’ye ait değildi. Üstelik
“hava”yla bir ilgisi yoktu.
Ayrıca şiir ne diyordu?
“Roma’da ara mistik öğeyi”.
San Pietro Meydanı Vatikan
şehrindeydi Roma’da değil.
Olanları sessizce izleyen bir
muhafız düzeltme ihtiyacı
duyar: “Bu daima tartışma
konusu olmuştur. Haritaların
çoğunda meydan Vatikan’a
aitmiş gibi gösterilse de şehrin
duvarlarının dışında kaldığı için
aslında Roma’ya ait olduğunu
iddia eden çoktur.” Aynı
muhafız konuşmalara kulak
misafiri olduğu için uzun yıllar
çalıştığı ve her metrekaresini
bildiği meydanla ilgili bir şeyi
hatırladığını söyler. Bir heykel
değil ama yerde elips şekilli
bir rölyef ve üzerinde hava
üflemekte olan bir melek
yüzü tasviri. Taşlar yerine
oturmuştur. Heykel yoktur
ama Bernini zemine heykelin
yarısı kabul edilen bir rölyef
koyarak dehasını bir kez daha
ispatlamıştır: Respiro di dio
(Tanrı’nın Nefesi) adıyla da
bilinen West Ponente (Batı
Rüzgarı). Evet ikinci element
“hava”nın simgesi bu rölyeftir:
Tanrı’nın Nefesi. Bilimin ikinci
mihrabı dünyadaki en büyük
kilisenin önündeki meydana,
meydan okurcasına cesurca
yerleştirilmiştir.
Peki ama Papalık seçiminin
sonucu bekleyen binlerce
Katolik tarafından doldurulmuş
meydanda onlarca canlı yayın
yapan kameranın önünde bir
prefereti kardinal cinayeti nasıl
gerçekleşecektir? Meydana
vardıklarında Langdon,
Haşhaşin’in vazgeçebileceğini
düşündüğü anda küçük
bir kız çocuğunun çığlığı
ile yanıldığını anlar. Katil,
kardinali düşkün bir evsiz
kılığına sokup yardım ediyor
görüntüsü vererek Dikilitaş’a
kadar getirmiş ve göğsünde
ambigram hava mührünü
önceden basarak acıdan
bayılttığı kardinalin tam
zamanında her iki akciğerini
delerek “hava”sızlıktan
ölmesini sağlamıştır.
Santa Maria Della
Vittorio Kilisesi - Azize
Theresa’nın Vecdi
San Pietro Meydanındaki
Batı Rüzgârı, doğuyu
göstermektedir ve şüphesiz bu
bir işarettir. Ancak bir önceki
çizginin aksine eski Roma’yı
kesen doğu hattında sayısız
kilise, sayısız tarihi eser vardır.
Üçüncü sembol “ateş”tir. İki
muharebe kaybedilmiştir ama
savaş devam etmektedir.
Dr. Langdon Vatikan
arşivlerindeki tehlikeli(!) geçen
araştırması neticesinde,
Bernini’nin yaptığı Azize
Theresa’nın Vecdi isimli
heykelin erotik çağrışımları
olduğu için Vatikan’dan
çıkarıldığını ve yine Bernini’nin
önerisi ile Santa Maria
Della Vittoria Kilisesi’ne
yerleştirildiğini fark eder. Üstat
kasıtlı olarak Vatikan için
müstehcen sayılabilecek bir
heykel yapmış ve nüfuzuyla
bunu aydınlanma yolunun
işareti olacak şekilde istediği
noktaya yerleştirmiş olmalıydı.
Heykel, Azize Theresa’nın
uykusunda bir melek
tarafından ziyaret edildiğini ve
meleğin ona ateşli mızrağını
sapladığı anı anlatıyordu. Bu
ziyaretin manevi değil cinsel
içerikli olduğu da sıkça iddia
edilmişti. Azizenin ifadelerinde
sürekli “ateş” geçerken bu
ateşli ziyareti yapan melek
de “Ateş dolu” anlamında
olan Seraphim’di. Yanılıyor
olamazlardı, üçüncü cinayet
burada işlenecekti.
Santa Maria Della Vittorio
Church – Ecstasy of Saint
Theresa
The West Wind on the San Pietro
Square points eastward and this
is no doubt a sign. However,
contrary to the previous line,
there are countless churches and
historical artifacts on the eastern
line that intersects Rome. The
third symbol is “fire”. Both battles
have been lost but the war is still
ongoing.
Dr. Langdon realizes as a result
of his dangerous (!) research
in the Vatican archives that the
statue by Bernini entitled as the
Ecstasy of St Theresa has been
removed from the Vatican due
to its erotic associations to be
placed by the suggestion of
Bernini to v Della Vittoria church.
The master has deliberately
built a statue that would be
considered obscene for the
Vatican and using his influence
placed the statue right where he
wants it.
The statue depicted the moment
when Saint Theresa was visited
by an angel in her sleep and the
angel stabbing her with a fiery
lance. It has been claimed many
times that this visit was not for
spiritual but for sexual purposes.
It was “Seraphim” meaning full of
fire that carried out this fiery visit
to the saint whose words were
full of the word “fire”. They could
not be wrong, the third murder
was to take place here.
Langdon, Vittoria and the head
of the Swiss guards Olivetti
rush to the church. The line on
the map passes through the
Barberini Square right before
the church. And an obelisk was
located here just like the one at
Piazza Popolo and San Pietro
Square at the time of Bernini until
it was relocated due to the fear
that it can damage the subway
construction. Langdon has no
doubt; Hashashin is waiting
for them at Santa Maria Della
Vittorio.
Things get complex when they
reach the church. The third
cardinal is lying on the wooden
benches placed on top of each
other and burned with a stamp
on his chest (“fire”) and is slowly
burning while hanging as if
crucified by cables. There is a
confrontation. Hashashin kills
Olivetti, neutralizes Langdon and
kidnaps Vittoria.
The church is not generally
included in the list of places
to see in Rome. However, you
can reach this church that has
become famous after the book
by hopping on the A line of the
Metro and getting off at the
Barberini or Republica stops. If
you get out at the Republica stop
and walk towards the Barberini
Square, you will see beautiful
streets. There are also beautiful
shops on the street that starts
from the Republica towards
Vittorio Emmanuel Monument.
Let us remind you that the
famous Spanish Steps and the
Fountain of Love are nearby.
Spanish Steps
The steps leading up to the
Trinita dei Monti Church are ideal
for spending some time listening
to the sweet tunes by the
musicians who are always here
and to rest for a little bit while
admiring the beauty of the pink
flowers as well as the width and
architectural beauty of the steps.
Even though it is a bit crowded,
Batı rüzgarı rölyefi
(Relief of West Ponente)