88
daha önce berberlik yapmış
ve sonradan keman çalmaya
başlamış olan babasından
aldı. Bir kızlar yetimhanesinde
keman öğretmeni olarak görev
yapmaya başlamadan önce
papazlık eğitiminden geçti.
Hem bu eğitimi başarıyla
tamamlamış olması hem de
ateş kızılı saçları nedeniyle
ona “Kızıl Rahip” lakabı takıldı.
1709 yılında, görevi her ay iki
konçerto yazmak ve kızlara
keman çalmayı öğretmek olan
yetimhaneden ayrıldı. Zamanla,
genç yaşta “din adamı” sıfatı
kazanmış olmasının yanı sıra
keman konusunda hızla gelişen
yeteneği ile de dikkat çekmeye
başladı. Bu dönem yaptığı
besteler kadar, dini kurallara
karşı duran “aykırı” bir din
adamı oluşuyla da adından söz
ettiriyordu. Danimarka Kralı için
bir keman sonatı bestelediği
dönemde konçertolar yazmaya
başladı. Hollandalı yayıncı
Estienne Roger’ın desteğiyle
yayınlanan, 12 konçertoluk
“L’estro Harmonico”, dönemin
en ses getiren eseri oldu.
Vivaldi’nin bestecilikte
önlenemez bir yükseliş dönemi
başlamıştı ve eserlerini
dinleyen herkesi kendine
hayran bırakmakla birlikte,
yüksek mevkideki kişilerden
sanatıyla ilgili destekler
alıyordu. 1714 yılında onun
konçertolarını dinleyen Quantz
ve Albinoni’nin, Vivaldi’ye,
konçertoda reform yapacağına
inanarak maddi destek
vermiş olmaları bu durumun
bir örneğiydi. 1723 ve 1724
yılında Roma’daki “Karnaval
Mevsimi” için 3 opera yazdı.
Aynı yıl “Pieta” yöneticileri ile
ayda 2 konçerto bestelemek
koşuluyla bir anlaşma imzaladı.
Bu dönemde yazdığı tüm
konçertolar adının daha çok
duyulmasını ve ününün gittikçe
artarak daha fazla insana
ulaşmasını sağladı. Vivaldi
mesleki verimliliğinin zirvesine
ulaştığında, eserlerinin hak
ettiği değeri görmeye başladığı
bir döneme girmişti. Bu
dönemde opera sanatçısı Anna
Giraud ile ilişkisi de başladı.
1737 yılında çalışmaya devam
ettiği “Ferrara” yöneticileriyle
aralarında, gösterimi
yapılacak operalarla ilgili bir
tartışma çıktı. Bu tartışma
Vivaldi’nin işinden olmasına
ve Amsterdam’a yerleşmesine
sebep oldu.
1741 yılındaki ölümü,
Graz’da sahne alacak olan
sevgilisi Anna’yı dinlemek
için Avusturya’ya giderken,
Viyana’da kaldığı bir
arkadaşının evinde oldu. Aynı
gün kimsesizler mezarlığına
gömülmesi, yaşadığı sürece
elde ettiği başarıların ve
alanındaki üstün yeteneğinin
completed this education and
because he had fire red hair. In
1709, he left the orphanage at
which his responsibilities were
composing two concertos every
month and teaching the girls how
to play violin. In time, he started
receiving more attention with
his rapidly developing ability to
play violin despite his “reverend”
title. He was being talked about
during this period because of
the music that he composed
as well as the fact that he was
an “adverse” reverend that
stood behind religious rules. He
started composing concertos
during the time when he was
also composing a violin sonata
for the King of Denmark. The 12
concerto “L’estro Harmonico”
which was published with the
support of the Dutch publisher
Estienne Roger created a
tremendous impression at the
time. The unavoidable rise of
Vivaldi in composing had started
and his work evoked feelings of
admiration in all who listened,
resulting in getting support for
his art from various dignitaries.
An example for this was the
financial support from Quants
and Albinoni who had listened
to the concertos of Vivaldi in
1714 and who believed that he
was going to make a reform in
the concerto form. In 1723 and
1724, he composed 3 different
operas for the “Carnival Season”
in Rome. In the same year he
signed a contract with the “Pieta”
management to compose 2
concertos every month. The
concertos he composed during
this period enabled his name
to reach more people thereby
increasing his fame. Vivaldi
had reached the peak of his
professional productivity and
entered a period during which
his work received the praise they
deserved. His relationship with
the opera artist Anna Giraud
started during this time. In 1737,
he argued with the “Ferrara”
management regarding one of
his operas which was going to be
staged. This argument resulted in
Vivaldi losing his job and moving
to Amsterdam.
His death in 1741 took place at
the home of one of his friends
in Vienna where he was staying
on his way to listen to his lover
Anna at Graz. The fact that he
was buried on the same day at
the cemetery for the anonymous
dead is proof that his superior
talent and his successes had
no meaning after his death.
Throughout his life he composed
about 100 concertos and 40
sonatas. 50 of the 90 operas he is
believed to have composed have
reached our day. Antonio Vivaldi
was the sharpest bend in the
transformation from the Baroque
to the classical period and the
net expression of his music, his
lively rhythms in addition to his
ability to transform his limitless
genius into notes was taken as
an example by many musicians
after his death such as J.S.
Bach. What made him “Vivaldi”
amidst all the pictures that he
painted by shaping the notes
with his soul and ability was the
“Four Seasons Concerto”. In
this piece that has reached the