45
Türkiye’de çekilen köy konulu ilk film Bataklı Damın Kızı Aysel, Bursa’nın Çalı Köyü’nde çekildi
İçinde eski Bursa manzaraları barındıran Küçük Hanımefendi ve Yuvanın Bekçileri Yeşilçam filmlerinden sahneler
yapımcılığında çekildi.
Suat Oktay Şenocak’ın
yönetmenliğindeki filmin
kadrosunda Bursa Devlet
Tiyatrosu ve Bursa Şehir
Tiyatrosu oyuncuları vardı.
2009’da çekilen Camcı filmi,
2011’de Uluslararası Mardin
Film Festivali’nde ülkemizi
temsil etmişti. 2012’de Erdem
Tepegöz’ün yazıp yönettiği ve
yine Bursa’da çekilen bir film
olan “Zerre” 49. Altın Portakal
Film Festivali dâhil birçok
organizasyonda çeşitli ödüllere
layık görüldü.
Pek yakında…
“Gong” çalar, salondaki tüm
ışıklar söndürülür, sinema
perdesini kaplayan kalın kadife
perde yavaş yavaş yukarı kalkar.
En ufak sese dâhi tahammül
yoktur o andan itibaren salonda.
Nefesler tutulmuş, gözler
hiçbir anı kaçırmamak için pür
dikkat odaklanmıştır sinema
perdesine. Sinemanın büyülü
dünyasına yolculuk başlamıştır
artık. Karanlığa gömülmüş
salonun tek ışığı, perdeden
yansıyan sihirli renklerdir.
Yüze vuran ışık, bambaşka bir
dünyaya açılan kapıdan sızar.
Geçmişten bugüne bazı şeyler
screen. It is as if the light hitting
the faces of the audience seeps
in from a door opening to another
world. Even though some things
have changed from the past until
today, cinema films with different
stories continue to fascinate
the audience. Only a few minor
details have changed. For
instance, there are no old cinema
halls now. Film posters now greet
us at shopping malls where we
can find everything. There are
many film options as well as
sessions… We can walk around
a few stores, have something
to eat and then go up to the
cinema floor to watch whichever
film we want. Life is much easier
and practical than it was in the
past. Even though technology
and times have changed many
things, the joy of watching a
film in the cinema hall and the
moment of meeting with a film we
were expecting to screen for a