89
Venedik’teyim. Dün geceden
beri bardaktan boşanırcasına
yağmur yağıyor. Ana
caddeden ara sokaklara
yayılan su nedeniyle San
Marco Meydanı diz boyu suyla
dolu. Kasalar üstüne konulan
tahta yollarda yürüyebiliyorum.
Yağmurla birlikte ortaya
çıkan bir sokak satıcısından
aldığım şemsiyemle
yağmurdan korunarak üç
günde Venedik’i gezmeye
çalışacağım. Ana caddeye
bağlanan ara sokakların
(su kanalı) birisinde suyun
kapatamadığı küçük kemerli
bir köprüde fotoğraf çekmek
için duruyorum. Gözüm daha
önce görmediğim, köprü
korkuluğuna takılmış, üstünde
isimler veya kalp işaretleri olan
türlü renklerde kilitlere takılıyor.
Çok anlamlandıramıyor, “daha
sonra araştırırım” düşüncesiyle
bu kilitlerin de fotoğraflarını
çekiyorum. Aşk kilitleriyle
ilk tanışma anımı böylece
belgeliyorum. Otele dönünce
kilitlerin derin anlamını
internetten öğreniyorum. 1992
yılında İtalyan yazar Frederico
I am in Venice. It has been
raining cats and dogs since
last night. San Marco Square is
flooded because of the waters
that spread out towards the
alleys from the main street. I can
only walk over wooden boards
placed on top of crates. I will try
to walk around Venice for three
days under the protection of
my umbrella that I purchased
from a street vendor that sprang
out from nowhere as soon as it
started raining. I stop at one of
the alleys (gulley) connecting to
the main street to take a photo
on a small arched bridge that
has not yet been flooded. The
colorful locks at the bridge railing
with names or hearts drawn on
them catch my eye. I don’t know
what to make of them but I also
take a picture of these locks
thinking, “I’ll look into this later”.
Thus, I document the moment
when I first came across love
locks. I learn about the deep
meaning of these locks online
when I get back to the hotel. In
1992, the Italian author Frederico
Moccia has written a novel
entitled, “Tre Metri Sopra Il Cielo”
(3 Meters Above Heaven). The
main characters of the novel, two