41
ikinci katında kamyon garajı,
üçüncü katında kapalı otobüs
garajı ve en üst katında
minibüs-dolmuş garajları
bulunan Santral Garaj, 70’li
yılların sonlarına doğru
kentin aldığı göçler sebebiyle
yetersiz kalmaya başlamıştı.
Yangınlarla büyüyen, her
seferinde küllerinden yeniden
doğan şehir Bursa da Santral
Garaj da bu acılardan payını
aldı. 1978 yılının ağustos ayına
dek süren varlığı bu tarihte,
alt kattaki tütün deposundan
çıkan yangınla sarsıldı. Çeşitli
onarımlardan geçip bir süre
daha kullanılmaya devam etse
de 80’li yıllar boyunca yeni bir
terminalin gerekliliği tartışma
konusu oldu. Bu yıllarda
Bursalı otobüs firmaları tek bir
çatı altında birleşmeye karar
verdiler. Bu kararın ardından
Türkiye’de bir ilk gerçekleşti
ve 1985’te Bursa Otobüsçüleri
ve Yazıhanecileri Kooperatifi
(BOY-KOOP) kuruldu.
Santral Garaj’dan
Bursa Terminali’ne…
Artık yenilik zamanı gelmişti
ve 1995 yılında yeni bir
terminalin inşası için harekete
geçildi. Bu terminal elbette
bir öncekinden daha geniş,
daha çağdaş ve daha çok
ihtiyaca karşılık verebilecek
özelliklere sahip olmalıydı.
Büyükşehir Belediyesi’nin
açtığı ihaleyi alan BOY-KOOP,
yap-işlet-devret modeliyle yeni
terminalin yapımına başladı.
15 Haziran 1997’de Bursalılarla
buluşan Bursa Terminali’nin
işletmesini, belediyenin
color and activity. The most
colorful memories of those years
in black and white are tucked
away inside the minds and
memories of Bursa as well as the
locals of Bursa…
Times shaped by fire
Santral Garage was made up of
repair shops on the first floor,
truck garage on the second
floor, covered garage for buses
on the third floor and garage for
minibuses-shared taxis on the
top floor but started to fall short
as the city continued to receive
migrations towards the end of
the 70’s. Santrla Garage took its
fair share of painful memories
in the city of Bursa that rose
from its ashes every time after a
fire. Its historical existence that
continued until August 1978 was
shaken down to its very core as
a result of the fire that erupted in
the tobacco storage area. Even
though it underwent various
repairs and was continued to