92
odak noktası
teknikleri kullanacağımızı planlamak,
ekipmanımızı buna göre seçmek
ve ayarlamak, nihai olarak nasıl bir
fotoğraf elde edeceğimizi hayal etmek,
tüm bu hazırlığın bir parçasıdır. Hızlıdan
çok daha hızlıya kadar seyredebilecek
bir etkinlik anında nerede durulacağı,
ne zaman deklanşöre basılacağı,
hangi anların önemli olduğu ve
kaçırılmaması gerektiği, ne gibi
karelerin çekilebileceği vb. sonuca
doğrudan etki eden unsurların önceden
kestirilmesi gerekir. Ayrıca hareketli
anın en önemli noktasını yakalayacak
şekilde fotoğraf çekmek, estetik ve
anlam olarak bütünlüğü sağlar.
Hareket fotoğrafçılığında “zamanlama”
her şey demektir. Kritik anı, hareketi
bakaçta gördüysek kaçırmışız demektir.
Hareket anını yakalayabilmek için
kareye aktarmak istediğimiz hareket
anının çok kısa bir süre öncesinde
deklanşöre basmamız gerekir.
Çektiğimiz konu hakkında bilgi
sahibi olmak tahmin ve planlama
muhakememizi güçlendirir, anlık
zaman zarfında yakalanması güç
olan kompozisyonları elde etmemize
yardımcı olur. Fotoğraftaki zaman algısı
tüm bunların ışığında daha anlaşılabilir
olur.