100
anketlerde her zaman
“Dünyanın En Seksi Kadını”,
“Dünyanın En Güzel Kadını”
gibi unvanlarla anıldı.
Aradan yıllar geçti ve kendine
göre o artık yaşını almış bir
kadın ama onun dışında hiç
kimse böyle düşünmüyor. Belki
doğallığından, belki onunla
çalışan, etrafında olan herkesin
söylemeden duramadığı
mütevazılığından; belki de her
zaman sadece “kendi gibi”
olduğu için. Hollywood’da en
çok tercih edilen oyunculardan
olması nedeniyle, Amerika’da
yaşaması teklif edildiğinde
buna karşı çıktı. Oradaki
insanların, gençlik ve güzellik
saplantısı yüzünden doğallıktan
uzaklaştığını, onunsa bütün
bunlarla değil sadece
yaşamakla, hayatın her anının
tadını çıkarmakla ilgilendiğini
söylemişti. 2012 yapımı, İranlı
yönetmen Bahman Gobadi’nin
yazıp yönettiği “Gergedan
Mevsimi” isimli filmde Bellucci,
yıllarca aşkına sadık kalmış
bir kadını canlandırıyor.
Çekimlerin bir kısmının,
Bellucci’nin “prensesler gibi
ağırlandım” dediği ülkemizde
geçtiği bu ortak yapımın bir
özelliği daha var: Bellucci
filmde başrolleri Yılmaz
Erdoğan, Beren Saat, Caner
Cindoruk, Belçim Bilgin gibi
Türk oyuncularla paylaşıyor.
Filmde yaşlandırılmış olmasına
rağmen güzelliğinden hiçbir
şey kaybetmeyen Bellucci,
onun dışında herkesin buna
yürekten inanmasına karşın
artık yaşının seksi bir kadın
yakıştırması yapılması için
geçtiğini savunuyor.
Güzelliğin hayatta bazı şeyleri
kolaylaştırdığını inkar etmediği
gibi, dış güzelliğine ve zamanın
bedeninde oluşturduğu izlere
saygı duyuyor Bellucci. Belki
de yaşlanmaktan korkmadığı
için korkmuyor. Onu “ateşli
kadın” tanımlamasına bu kadar
uygun yapan özelliği aslında
“ateşli” ve “seksi” olmak
için hiçbir çaba göstermiyor
olması. Güzellikle birlikte
gelen ön yargıları yeteneğini
ön plana çıkararak yıkabilmiş,
yaşadığı ana ve sezgilerine
göre hareket ederek ayakta
kalmayı başarmış olan Bellucci
sanki, ismini daha çok uzun
yıllar duyacağımızı kulağımıza
fısıldıyor.
film şeridi
storyboard