Dergi Bursa Haziran 2016 - page 57

55
istersiniz, hep gitmek için yanıp
tutuşursunuz. Yol uzadıkça
keyiflenir, giderken keşfettiğiniz
güzellikleri, gördüğünüz
manzaraları yol arkadaşınız
bisikletinizle paylaşmaktan
mutlu olursunuz. Bazen
zorluklar çıkar önünüze ama
onları da yine yol arkadaşınız
desteğiyle atlatırsınız. Biraz
nefes almak, heyecan dolu
bir maceraya atılmak, güzel
anılar biriktirmek, yeni yerler
keşfetmek, yeni insanlar
tanımak için atarsınız kendinizi
yollara… Ernest Hemingway’in
dediği gibi “Bir ülkenin
kıvrımlarını en iyi bisikletle
öğrenirsiniz. Tepeleri inerken ve
çıkarken pedal çevirip terinizi
akıttığınız için, onları olduğu gibi
hatırlarsınız. Oysa bir motorlu
araçla giderken sadece yüksek
tepelerin farkına varabilirsiniz.
Dolayısıyla üzerinde geçtiğiniz
toprakları bisikletle olduğu
kadar iyi hatırlayamazsınız.”
Bisiklet adına önemli adımların
atıldığı bir kent Bursa. Tarihin
ilk bisiklet tutkunlarından
Ahmet Tevfik, 1897 yılının
Bursa’sına dair önemli bilgiler
veren “Hüdavendigar Vilayeti
Dâhilinde Velosipetle Bir
Cevelan” kitabıyla ışık tutmuştu
kendi gibilerin yoluna. 2007’de
günümüz diline uyarlanıp
“Yüz Yıl Önce Bisikletle Bursa”
ismiyle yayınlanan bu kitap, son
yedi yıldır Bursa’daki bisiklet
tutkunlarını bir araya getiren
“Yüz yıllık macera” etkinliğinin
de ilham kaynağı. Kitaptaki
rotaya sadık kalan etkinlik
Mudanya’dan Gemlik’e kadar
7 ilçe geçip, 250 kilometre
pedal çeviriyor. Hem de her yıl
farkındalık yaratacak başka bir
temayla…
Pedalsız bisiklet
“Celerifere”
Geçmişte savaş aracı olarak
bile kullanılan ve günümüzde
yavaş yavaş bir ulaşım
aracına dönüşmeye başlayan
bisikletlerin, tekerleğin çok
önceden icat olmasına rağmen
support of your fellow traveler.
You go on the road to breathe a
little, to embark on an adventure,
to collect good memories, to
discover new places and to get
to know new people… Just like
Ernest Hemingway has said, “It
is by riding a bicycle that you
learn the contours of a country
best, since you have to sweat up
the hills and coast down them.
Thus you remember them as they
actually are, while in a motor car
only a high hill impresses you,
and you have no such accurate
remembrance of the country you
have driven through as you gain
by riding a bicycle.”
Bursa is a city where important
steps were taken for bicycles.
Ahmet Tevfik, one of the first
bicycle aficionados in history had
shed light to those like him by
his book entitled “Hüdavendigar
Vilayeti Dâhilinde Velosipetle Bir
Cevelan” which gave information
about the city of Bursa in 1897.
This book that was adopted into
modern Turkish and published
in 2007 with the title, “Bursa By
Bike A Century Ago” is also the
inspiration for the “Centennial
adventure” activity that has
brought together bicycle lovers
in Bursa for the past seven years.
The activity that stays loyal to the
route in the book passes through
7 districts from Mudanya to
Gemlik for 250 kilometers. Each
year with another theme that will
create awareness…
“Celerifere”, bicycle
without pedals
Bicycles that were used as
war vehicles in the past which
have slowly transformed into
transportation vehicles had to
wait until the end of the 18th
century to enter our lives even
though the wheel had been
invented way before. It was
accepted that the first and most
primitive bikes appeared for
the first time in China during
the 12th century but that it was
actually born in France thanks
to the Count of Sivrac who had
actually intended to build a toy
with two wheels. This interesting
toy without pedals that was
named “Celerifere” in 1791 could
be moved by pushing with two
feet on the ground after sitting
on it. Baron Karl Von Drais from
Badois placed a saddle and a
handle bar on this wooden two
1...,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56 58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,...100
Powered by FlippingBook