95
“fauve” diyen eleştirmenden
alıyordu. Bu akımdan etkilenen
resimlerde tuval üzerine
doğrudan kullanılan çiğ
renkler, bozuk bir perspektif ile
sunuluyor; o güne dek sıkça
kullanılan soyutlama tekniği
yerine biçimleri çarpıtma
yöntemi uygulanıyordu. 1905
yılında yaptığı ve bugün hala
konuşulan “Şapkalı Kadın”
isimli resmi Matisse’nin en ünlü
eseriydi. Resimde gerçeğin,
savruk fırça darbeleri ile
gerçeklikten kopartıldığı ve
biçimin bilinçli bir şekilde
bozulduğu görülüyordu. Aynı
yıl yaptığı “Yeşil Çizgi” isimli
eserinde ise renkleri, çizgileri
belirlemek için kullanmıştı. Bu
resimde ayrıca, Matisse’nin
ilham kaynakları ve etkilendiği
out with pure, simplified colors
and brush strokes. Despite the
destructive criticisms, Matisse
was aware that a new movement
in art was being born and that his
works were significant examples
of modern art and he knew that
identifying something as ugly
actually meant that it was not
seen properly.
Matisse was interested in statues,
china and carpets with Eastern
motifs in addition to painting and
his favorite model was Amelie
Parayre with whom he married
in 1898. Amelie knew that she
shared her husband with art and
she had accepted this fact on
the day that she said “yes” to
her husband when he wanted
to go to London to see Turner’s
paintings on their honeymoon.
Amelie preferred to be a part of