Dergi Bursa Nisan 2015 - page 107

105
diğer insanlarla tanışırlar.
Brooklyn, Manhattan
köprülerini ve kararmaya
başlayan gökyüzünü delmeye
çalışan Manhattan’ın yüksek
binaları çekmeye başlıyorum.
Köprü üstünde, üçayak
kullanarak ilk gece fotoğrafı
çekme denemem. Bisiklet,
araba ve yaya trafiği içeren iki
katlı köprüde iki yönde akan
bir insan selinin içindeyim.
Üçayağımı koyabilecek güvenli
bir yer bulmak olanaksız
gibi görünüyor. Araba,
bisiklet ve yaya trafiğinin
köprüde oluşturduğu belirgin
titreşim de fotoğraf çekimi
için ayrı bir olumsuzluk
oluşturuyor. Onlarca kişinin
ellerinde patlayan flaşlar, bu
olumsuzluğu daha da artırıyor.
El titremesinin fotoğraf
üstündeki olumsuz etkisini
azaltmak için ASA değerini
yükseltip çekim zamanını
azaltmaya çalışıyorum.
Bu koşullarda, üçayağı
bırakıp elde çekim yapmayı
deniyorum. Gece fotoğrafı
çekmek için uygun olan
havanın kararmaya başladığı
birinci saati kaçırmamak için
köprüden iniyorum.
Yakın mesafedeki Dumbo
Parkı’na hızlı adımlarla
ulaştığımda gece fotoğrafı
çekimi için uygun zamanın
oldukça azalıyor. Yaklaşık 30
dakikalık bir zamanım kalıyor.
the bridge are included in these
photos. They return with the
tourists to their own countries.
They are shown to other people
in that country.
I start shooting Brooklyn,
Manhattan bridges and the
high-rise buildings of Manhattan
that are trying to rip open the
already darkening sky. It is my
first attempt at using a tripod to
take pictures on the bridge. I am
amidst a flow of people including
bicycles, cars and pedestrian
traffic. It seems impossible to
find a safe place for my tripod.
The distinct vibration caused by
the car, bicycle and pedestrian
traffic is another problem for
1...,97,98,99,100,101,102,103,104,105,106 108,109,110,111,112,113,114,115,116,117,...124
Powered by FlippingBook